Kinizsis diákok ismerkedése Erdéllyel

Benedek Elek íróasztala

2018. április 14. - Kinizsi Gimnázium

Csodás érzés volt hallgatni Benedek Elek ma is élő dédunokájától, Szabó Rékától az  Elek apó életéről szóló történeteket. A meseíró és mesegyűjtő számtalan meséjével gazdagítja a gyermekeket.

Élménybeszámoló 4. nap

4.nap Reggeli után elmentünk a Haszmann Pál múzeumba, ami éppen azon a településen van, ahol megszálltunk. Egy idős bácsi mesélt nekünk az ott található értékekről. Utána felvettük a kézdivásárhelyi diákokat, és jöttek velünk kirándulni. Elmentünk Gelencére, ahol megnéztünk egy templomot, mely…

Élménybeszámoló 3. nap

1.      nap 2018. március 15. 7:45-kor volt a reggeli és 8.30-kor indultunk ünnepelni. Első utunk egyenesen a templomba vezetett (Kézdivásárhelyen). Meghallgattuk a Református Kollégium ünnepi istentiszteletét. A templom után a következő helyszín a városi kaszárnya előtti Gábor Áron emlékmű, ahol…

Élménybeszámoló 2/2

Az ebéd után elmentünk Bodvajba, ahol Gábor Áron ágyúit öntötte. Itt márc. 14-én tartották a megemlékezést. Miután meghallgattuk az ünnepi szónoklatokat, buszra szálltunk, és a Szent Anna-tóhoz érkeztünk, ahol a busszal nem tudtunk lemenni a tóhoz, ezért aki szeretett volna a buszon maradhatott. Az…

Élménybeszámoló 2. nap

1.      nap 6:25-kor keltünk. Mindenki nagyon fáradt volt. 8:10-kor mentünk a testvériskolát meglátogatni. Megismerkedtünk az ottani diákokkal, és nagyon közvetlenek voltak. Könnyen találtunk témát velük. Különböző osztályokba bementünk, és énekeltek nekünk, később Török Anna Borbála is énekelt…

Élménybeszámoló 1. nap

1.      nap A sportcsarnok előtt gyülekeztünk 4:30-kor március 13-án. 5-kor lett volna az indulás, de a busz késett és csak 5.30 körül sikerült elindulnunk. 10 órakor mentünk át a határon, ahol egy magyar és egy román rendőr is feljött a buszra és összeszedték a személyi igazolványokat. 10.30 körül…